zaterdag 3 augustus 2013

#35dagen dag 19

Mijn laatste dag op Ameland.
De zinderende hitte is weg, het waait fors en de lucht is fel blauw met mooie witte wolken. Het lijkt of iedereen wat aan het bekomen is van de hitte van gisteren. Ik ben in ieder geval blij dat de hitte vertrokken is en wind vind ik heerlijk. Dus op naar het strand. Het weggetje door het bos ligt in de luwte en direct daarna zijn we al bij de hoge duin en de opgang naar het strand.

Eenmaal boven gekomen worden we bijna omver geblazen! Het stormt echt en op het strand word je bijna gezandstraald. Er heerst dan ook een enorme rust. Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat het zaterdag en dus 'wisseldag' is.
Helemaal bovenaan staat een bankje dat redelijk in de luwte staat. Direct daarvoor loopt het zand vrij steil naar beneden en precies daarboven zien we een paar sandalen staan. Naast de sandalen is het blonde achterhoofd te zien van iemand die totaal verdiept is in haar boek, wind of geen wind. Ze ademt rust uit.
Als ze op zou kijken van haar boek zou ze een vrijwel verlaten strand zien dat heel breed is vanwege het nog afgaande tij. In de verte is de zee, een hele andere zee dan de rustige zee van gisteren die vol met kwallen zat. Vandaag zijn er grote golven die met witte schuimkoppen op het lege strand beuken. En geen kwal te zien. Of ze dat allemaal ziet weet ik niet, ze is verzonken in haar boek. 

Jammer dat het niet meer lukt nog even van de branding te genieten, het is pas rond zes uur hoogwater en dan ben ik al bijna thuis.
Het waren heerlijke dagen en het voelt ook goed weer naar huis te gaan.
De terugreis met de boot is prachtig. We varen vlak langs de drooggevallen zandbanken waar het krioelt van de vogels. De boot loopt vast en ligt een minuut of vijf stil voor hij weer loskomt. Wat is het Wad toch prachtig onder die stralende zon met die spiegelende zandbanken en daar vlak naast de golven met de witten koppen.
Na een uur sta ik bij mijn auto en rij met mijn fiets achterop naar mijn huis dat op me wacht.
Goed om weer thuis te zijn, te voelen dat ik enerzijds steeds meer energie en anderzijds steeds meer rust krijg. En wat heerlijk dat ik nog niet eens op de helft van mijn vakantie ben!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten