woensdag 25 december 2013

#35donkeredagen dag 17

Op verzoek van Else Kramer, de fotografe die deze #35dagen organiseert, schrijf ik niet wat de exacte foto opdracht is. Soms is dat makkelijk te herleiden, soms niet.

Eerste kerstdag, een dag vol met zon! Alle kerstlichtjes verbleekten er bij.
Lekker uitgeslapen, kacheltje aan, kopje koffie en op de hometrainer. Heb daar een ongelooflijke hekel aan maar het is wel fijn te merken dat het makkelijker begint te gaan en vooral dat het me goed doet. En dat maakt dat ik het wat beter kan opbrengen.

Wat geniet ik van de rust en de mooie kerstmuziek zoals The Messiah gezongen door King's College. En van mijn nieuwe e-reader natuurlijk. Vond gelukkig toch alle boekbestanden terug. Het was niet verwonderlijk dat ik ze aanvankelijk niet kon vinden want ze zaten in een map in een map in een map.... Maar het is gelukt. Vervolgens de zoektocht naar hoe ik ze op de Kobo moest zien te krijgen. Het kan vast simpeler maar door ze eerst te kopieren naar de bibliotheek kunnen ze naar de Kobo gekopieerd. En wat is dat lezen heerlijk! Ik had niet gedacht dat ik dat zo prettig zou vinden. Er gaat per slot niets boven een boek dat naar boek ruikt en als een boek voelt.

Dit nieuwe lezen is dan ook een openbaring voor me. Het ligt prettig in de hand, weegt nauwelijks iets, de letters kunnen net zo groot als ik prettig vind en vooral die prachtige verlichting! Niks geen gezeur met een leeslamp vlak boven mijn boek maar heerlijk lezen terwijl ik het buiten donker zie worden en tegelijk geniet van de kerstlichtjes. Een aanwinst dus!

Ik genoot zo van het lezen dat mijn kerstdiner er bijna bij inschoot.
Het hoogtepunt was de heerlijke Zweedse aardbeiensylt. Geen jam maar een soort rauwe aardbeiensaus die naar echte aardbeien smaakt. Niet te vergelijken met welke jam dan ook. Ik krijg altijd een heleboel mee en ben er heel zuinig op! Maar vandaag stond het echt feestelijk, in de mooie schaaltjes van Iitala op het Zweedse linnen servet. Hier past dan ook nog maar één wens: God Jul!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten