donderdag 5 december 2013

#35donkeredagen dag 0 Wat een cadeautje!

Wat een verrassing, die mail met de aankondiging van een nieuwe reeks #35dagen!
Geen zomerse dagen (en wat was het mooi, die lange zonnige zomer) maar donkere dagen.
En wat een prachtige timing want ze beginnen op maandag 9 december en eindigen op zaterdag 11 januari. Dat is precies de tijd tussen het afscheid van mijn werk en de heupoperatie die op de rol staat. Een prachtige periode om bezig te zijn met een dagelijkse foto-opdracht en een bijbehorend blog en voor mij echt een cadeautje.

En vanmorgen, 5 december, vond ik de eerste opdracht in mijn mailbox.
Een extraatje vanwege Sinterklaas. Weer een verrassing dus.

Het hield niet op want toen ik vanmorgen mijn werkkamer binnenkwam lag er een verrassing op mijn bureau compleet met gedicht waaruit het volgende citaat:
"En ja, medewerkers maken een bedrijf
tot wat het is, geven het hart en het lijf!"
En zo is.

Voor mij is het grote aftellen begonnen, alleen komende week nog. Het voelt gek.
Als ik op mijn kamer zit kan ik me op geen enkele manier voorstellen dat volgende week om deze tijd alles achter de rug is. Dat alle vrienden, collega's en relaties die afscheid van me hebben willen nemen weer op weg naar huis zijn, de vuile glazen naar de afwaskeuken gaan en ik voor de laatste keer mijn kamer op slot doe. Of heb ik dan mijn sleutel al ingeleverd?
Zo zie je maar, er blijven altijd vragen over, al zal het antwoord op deze vraag volgende week vast ook duidelijk zijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten