zaterdag 22 februari 2014

Eind goed al goed, einde van de #Ziggosoap!!

Aan wie het allemaal heeft gelegen weet ik niet. Om maar niet te spreken over enig inzicht in de waarschijnlijk zeer complexe en vooral logge organisatie bij Ziggo. Wat ik wel heel zeker weet is dat ik nóóit meer iets met de klantenservice van Ziggo te maken wil hebben. Wat een incompetentie, onbenul en onkunde bij die immer opgewekte en beleefde jongens en meisjes.

Wat was het dus een goed idee om, ten einde raad, Twitter te gebruiken om zo contact te krijgen met Ziggo Webcare. Het woord 'care' lijkt hier absoluut op zijn plaats! Dankzij het goed bereikbare team van deze afdeling bleek er opeens wél inzet aanwezig en zij bleken wél in staat om te beginnen met het aanbieden van excuses. Alleen dat was al een verademing. En behalve dat ondernamen ze ook actie!

Helaas bleven de problemen zich opstapelen. Het nieuwe kastje deed het niet en de monteur die het kwam installeren deed erg zijn best maar gaf slechts de helft van de problemen door. Ook was het PR-technisch gezien niet handig van hem zich te laten ontvallen dat hij een nieuw kastje in de auto had liggen maar dat hij dat niet bij mij mocht installeren omdat hij daar 'geen opdracht voor had'.

Gelukkig ondernam het Webcareteam direct actie na wéér een boze tweet mijnerzijds. Ik werd direct gebeld, kreeg de verzekering dat er opnieuw een monteur mét een nieuw kastje zou komen en dat ik in de agenda van de monteur er tussen werd geschoven om het niet weer eindeloos te laten duren. En zo geschiedde.
Gisteren kwam monteur Ivan die mijn verhaal vol verbazing aanhoorde. Hij haalde een nieuwe decoder uit de auto, rommelde wat met snoeren, vroeg of hij even mijn mobiel mocht gebruiken en in een vloek en een zucht had hij alles via mijn mobiel geïnstalleerd! Binnen een kwartier werkte alles naar behoren en kreeg ik een uitstekende uitleg over de mogelijkheden! Binnen een kwartier!!!

Direct met Ziggo Webcare getwitterd en ze hartelijk bedankt. Een vergoeding gekregen voor de gederfde abonnementskosten, nogmaals uitgebreide excuses voor de gang van zaken en de verzekering dat ik altijd bij hun terecht kon. Kortom, de inzet was de Opening van de Olympische Spelen in HD maar gelukkig halen we precies de Sluitingsceremonie...

En wat was het een verrassing dat ik vanmiddag een werkelijk prachtige bos bloemen inclusief mooie vaas mét een lief kaartje kreeg!
Van Ziggo Webcare. Dat is dus met recht CARE!
Via deze weg dan ook nogmaals heel veel dank aan de mannen (want dat zijn het) van dit bevlogen team.
Het kan dus wel. Nu de klantenservice nog....
En wat mij betreft is alles vergeven en vergeten! Echt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten