maandag 3 februari 2014

Dagje Ziggo

De dag begon zoals gewoonlijk met relaxed opstaan, een heerlijk ontbijtje en rustig onder de douche. En omdat we de datum voor het naar huis gaan hebben geprikt gaat er van alles door mijn hoofd wat eventueel geregeld zou moeten worden. Dat is nu eenmaal zo als je een regelneef bent, dat gaat nooit over.

Een van de dingen is 'het kastje van Ziggo'. Dat kastje is een prachtig apparaat dat kan opnemen, afspelen, naar uitzending gemist kijken, de life uitzending even pauzeren als de telefoon gaat etc. Ben er dan ook erg blij mee. Wat een beetje hinderlijk was dat ik wel kon opnemen maar de opname vervolgens niet kon afspelen. Toch een basale voorwaarde. Dat vond Ziggo ook toen ik er een tijdje geleden over belde. Het meisje van de klantenservice zag dat het apparaat nog garantie had en vroeg mij het te retourneren met het etiket wat ze me zou toesturen. Ik kreeg dan per omgaande een nieuw exemplaar. Mooi geregeld!

In de brief die ik bij het etiket kreeg werd dat bevestigd maar stond dat het versturen van het nieuwe kastje wel wat tijd vroeg. Dus weer met de klantenservice gebeld die mij liet weten dat het zeker drie weken in beslag zou nemen. Afgesproken daarom het kastje pas op te sturen als ik naar het ziekenhuis zou gaan. Dat zou worden aangetekend in mijn dossier. Dus met een auto vol poezen, stoelen, tassen, krukken etc. nog even het kastje afgeleverd bij het postagentschap. Volgens afspraak.

Nu is het drie weken later en ga ik komende zaterdag naar huis. Was dus benieuwd of het nieuwe kastje inmiddels gearriveerd was. Helaas bleek dat niet het geval. En omdat ik erg graag naar de Olympische Spelen wil kijken leek het mij verstandig om Ziggo even te bellen. Maar 'even' bleek een understatement van de eerste orde! Al met al ben ik zeker drie uur bezig geweest! En dat met een betaalde lijn van 10 cent per minuut!

De eerste hobbel was om überhaupt iemand aan de telefoon te krijgen. Na een tijd in de wacht te staan werd de verbinding keer op keer verbroken. Dus opnieuw beginnen, keuzemenu, postcode invoeren, etc. Na ruim een half uur had ik beet. Helaas kon de vriendelijke medewerker me niet helpen omdat het niet haar afdeling betrof. En nee, doorverbinden kon niet, ik moest opnieuw het zelfde nummer bellen maar een andere keus maken.

Dus weer opnieuw de hele sessie, wachten, nog eens wachten, weer verbroken. Weer bellen etc. etc. en ja, een nieuw meisje. Ze hoorde het verhaal aan en vroeg naar de barcode van het verzendbriefje. Helaas, in mijn beleving lag dat thuis en ik legde haar de situatie uit. Tja, daar was niets aan te doen. Eerst die barcode en anders gebeurde er niets. Zelfs niet een apparaat vervangen binnen de garantie...
Ze deed haar best de situatie te begrijpen, of ik even wilde blijven hangen dan ging ze overleggen. Dat wilde ik maar na 35 minuten was de verbinding nog steeds dood en heb ik maar opgehangen. De rook kwam uit mijn oren en dat gaf blijkbaar ruimte want opeens bedacht ik me dat die barcode misschien gewoon in mijn auto lag....wat inderdaad zo bleek te zijn!

Dus een nieuwe poging. Weer een paar keer geprobeerd en eruit gegooid maar na een minuut of tien kreeg ik een vriendelijke jongeman. Hij toonde begrip, was erg blij met de inmiddels gevonden barcode en ging over tot het aanmaken van een 'emergency call' maar eerst ging hij onderzoeken waar mijn kastje was gebleven.
Dat bleek te zijn zoekgeraakt. Bij de post of bij Ziggo. Reden: het etiket verloopt na 14 dagen en dan kan Ziggo het pakje niet meer traceren. Ook niet als telefonisch is afgesproken dat het later wordt verstuurd. En ik maar bozer en bozer worden omdat ik al zag aankomen dat ik de eerste week van de Olympische Spelen totaal zou gaan missen!

Toen ik daar een boze opmerking over maakte klaarde de vriendelijke jongeman hoorbaar op en vertelde hij me dat daar geen sprake van was, want ik kon altijd gewoon analoog televisie kijken! Analoog, een toverwoordje!
Dus nu is na meer dan drie uur aan de telefoon, de stoom van de ketel al moet ik nog zien dat ik ooit een nieuw kastje van Ziggo ontvang. Want als ik moet wachten tot zij mijn kastje hebben teruggevonden vrees ik dat we bijna aan de zomerspelen toe zijn!
Ziggo: "televisie kijken in drie eenvoudige stappen", maar dan wel met een kastje.....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten