donderdag 4 juli 2013

#Synchroonkijken dag 4: Blauw

Blauw.
De kleur van de zee in honderden schakeringen.
De kleur van monnikskappen en riddersporen.
De kleur van de lucht bij strenge vorst en bij stralende zon.
De kleur van spijkerbroeken.
De kleur van mijn eerste schrijfboekje.
De kleur van mijn auto.
De kleur van de blauwe plek op mijn been.
Blauw van de Zweedse vlag.
Blauw, de kleur van een groot deel van mijn huis.
Blauwe keukenkastjes.
Blauwe ladenblokken in de Lundiakasten.
Blauwe bank.
Blauwe eettafelstoelen.
Blauwe balken in mijn tuinhuis.
Blauwe deuren, de oude paneeldeuren die ik vond toen ik de hardboardplaten er af haalde die met honderden kleine spijkertjes die panelen bedekten.
Die ik zeker vijf keer in een andere tint blauw heb geschilderd voor ze de goede kleuren hadden.
Die ik nog steeds prachtig vind.
Die zo goed passen in mijn kabouterhuisje.
En die me doen denken aan de zomer en de zee.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten