zondag 12 januari 2014

Voorbereidingen

Het is bijna zo ver, heup nummer 2 komt er aan. Deze dagen staan dan ook volop in het teken van de voorbereidingen voor de komende operatie. Het is vooral een logistieke zaak omdat ik vanuit het ziekenhuis een paar weken ga logeren bij lieve vrienden, net als na heup 1. En dus moet er op twee fronten van alles worden geregeld. Te denken valt bijvoorbeeld aan een hoog-laag bed op mijn logeeradres én thuis (in mijn tuinhuis, erg makkelijk voor de fysiotherapeute), idem wat betreft een douchekruk, fysiotherapie, wijkverpleging voor de eerste dagen, etc.

Daarnaast wil ik hier zoveel mogelijk alles geregeld hebben voor als ik weer thuis kom, dus kwamen er drie kuub kachelhoutjes, moet het huis schoon achter gelaten, bedden verschoond, de was gedaan en doe ik morgen nog boodschappen.

Niet alleen ik maar ook mijn poezen gaan uit logeren en moeten worden weggebracht. Onderweg naar mijn logeeradres vlakbij Utrecht breng ik eerst de poezen naar vrienden in Lelystad. Dan met een volle auto (stoel, douchekruk, laptop, kussens, krukken, tassen etc.) naar mijn logeeradres om daar alles rustig een plekje te geven in het prachtige appartement waar ik de komende weken gebruik van mag maken.
De volgende dag zal ik worden opgehaald door een vriendin die me naar Eindhoven brengt waar ik bij wéér andere vrienden slaap om donderdag op tijd in het ziekenhuis te kunnen zijn. Het lijkt natuurlijk een beetje onlogisch, in Friesland wonen en in Eindhoven geopereerd worden. In principe is dat ook zo maar in Eindhoven zit een ontzettend goede orthopeed die mij vier jaar geleden als een van de weinigen wilde opereren. Iedereen vond me nog te jong voor zo'n operatie terwijl ik nauwelijks meer kon lopen en alleen nog maar functioneerde dankzij heel veel pijnstillers. Dus ook voor heup 2 ga ik graag terug naar dokter K. in wie ik heel veel vertrouwen heb.

Morgen de laatste dag thuis, die voornamelijk uit boodschappen, pakken en opruimen zal staan.
En natuurlijk uit fietsen op de hometrainer! Het blijft intens vervelend maar als ik er eenmaal op zit is het goed. Ik merk dat het steeds beter gaat, voel me er per dag beter door en ga dat als ik weer thuis ben zeker volhouden.
Het is maar goed dat ik niet meer hoef te werken, zou dat onmogelijk hebben kunnen inpassen in deze drukte!




8 opmerkingen:

  1. drukke dagen en hopelijk een succesvolle operatie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liesbeth, heel veel sterkte en vooral succes. Kom je zodra dat kan wel in de lucht of zullen we een tijd niet van je horen? Ik denk aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Zodra ik uit het ziekenhuis ben wil ik weer gaan bloggen, de laptop gaat mee naar mijn logeeradres.

      Verwijderen
  3. Heel veel succes en dat je ook een hoop lol mag beleven tijdens het herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toi,toi toi
    Vraag , waarom je tuinhuis?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OMdat mijn kabouterhuisje zo klein is dat er beneden geen bed past en in mijn (riante) tuinhuis wel.

      Verwijderen