vrijdag 11 oktober 2013

Sap!!

Het was een drukke week.
Vergaderen in Utrecht met het communicatienetwerk van Revalidatie Nederland, altijd leuk en stimulerend. Voor de laatste keer want het afscheid nemen is nu echt begonnen. Een wonderlijk gevoel om deze mensen van wie ik er sommigen al heel lang ken, straks niet meer te zien. Ik realiseer me dat dit soort gelegenheden zich de komende tijd regelmatig voor zullen doen en dat is een gek gevoel. Het voelt allemaal zo gewoon, zo vertrouwd, zo of er nooit een eind aan zal komen. Maar ik voel ook dat het goed is en ik ben heel blij om op deze wijze in een rustig tempo dingen af te kunnen en mogen sluiten.

Van Utrecht door naar Eindhoven om daar de volgende dag met de orthopeed te overleggen over mijn tweede nieuwe heup. Gelukkig waren we het samen roerend eens en ligt er nu een planning. En van Eindhoven weer naar Friesland, door alle files ruim vier uur in de auto en dus pas rond zeven uur thuis.

Door de drukke dagen natuurlijk helemaal niet meer aan mijn helse machine gedacht. Maar wat lag er op de mat?? Een briefje dat er een pakje bij de buren lag. Zelfs toen had ik nog geen idee wat dat zou kunnen zijn. Maar Gerben heeft zijn belofte waar gemaakt want in het pakje zat de 'driver', het piefje dat de verbinding moet verzorgen tussen de motor en de onderdelen. Er was zelfs een apart gaatje in de luxe opbergdoos waar het precies inpaste. Want 'inpakken is mensenwerk'!

En een kind kan de was doen, sinaasappels persen is nog nooit zo makkelijk geweest! Natuurlijk begon ik heel voorzichtig op stand 2 maar al snel werd het 3 en nog wat later durfde ik zelfs 4 te gebruiken! Razend snel, heel goed geperst en ook nog makkelijk schoon te maken. Dit heb ik in ieder geval onder de knie!
Nu al die enge messen, raspen, schaven en beitels nog.....





2 opmerkingen:

  1. En dan nu heerlijk met een glaasje sap naast je kacheltje, want voor dat laatste is het inmiddels ook tijd geworden. En Gerben heeft zijn pluim verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En die heeft hij ook gekregen! En het kacheltje loeit, er liggen drie poezen onder....

    BeantwoordenVerwijderen