zondag 10 februari 2013

Voorjaar?

Wat een prachtige dag! Witte weilanden, strakblauwe lucht, zon en overal gakkende ganzen die in scherpe V-formaties landen na hun vlucht.
Besloot dan ook mijn rondje langs de vaart te gaan fietsen.
Eenmaal buiten was het nog steeds erg mooi maar ook erg koud.
Het eerste stuk ging voor de wind. Trapte dus weer in de eeuwige valkuil te ver door te fietsen...
Dus dikke wind tegen het grootste stuk maar wat was het heerlijk.
En iedere keer ben ik weer ongelooflijk blij met mijn elektrische fiets die dit soort dingen mogelijk maakt. Wat is dat indertijd een prachtig en wijs cadeau geweest.

Nu thuis bij de kachel na een rondje door de tuin.
En wat is daar al veel te zien: sneeuwklokjes, de acanthussen komen op, de papavers ook al en de hortensia's hebben zelfs al kleine blaadjes. Met dat laatste ben ik niet blij, er kan nog zoveel kapot vriezen.
Ach, het helpt niet om me daar zorgen over te maken, het gaat zoals het gaat en ieder jaar is er toch weer een overdaad van bloemen! De natuur zorgt gelukkig voor zijn (haar?) eigen regels.
En de helleborus staat inmiddels al uitbundig te bloeien.


1 opmerking:

  1. ja, nu besef ik toch even geen tuin meer te hebben. Gauw naar 't park, binnenkort. Fijn stuk!

    BeantwoordenVerwijderen